Turbodúchadlá BorgWarner radu EFR sú momentálne najpokročilejšie rad turbodúchadiel na trhu. Svetový gigant na poli výroby a vývoja turbodúchadiel BorgWarner urobil v poslednej dobe obrovský skok. Od základu navrhol nový rad turbodúchadiel, do ktorej vložil iba tie najmodernejšie technológie a postupy a dal tým vzniknúť turbodmychadlům radu EFF. Tie sa vyznačujú najmodernejšie aerodynamikou, extrémne ľahkými keramickými ložiskami, kovaným odľahčeným kompresorovým a Gamma-Ti výfukovým okolo, ktoré majú taktiež extrémne nízku váhu a zotrvačnosť. To všetko završuje ľahký obal odliaty z nerezu, ktorého steny sú viac ako o polovicu tenšie, než u konvenčných turbodúchadiel s liatinovou častí, čo prispieva k nízkej hmotnosti.
Turbínové koleso: asi to najviac zaujímavé na celej rade EFR je Gamma-Ti turbínové koleso. To je vyrobené z extrémne ľahkého a zároveň odolného materiálu, ktorý sa nazýva Gamma-Ti. Nejde ani o kov, ani keramiku, ale o tzv "inter-metalickú-zliatinu. Tá sa skladá primárne z Titanu a hliníka (titanium-aluminidy) a ďalších elementov. Tým sa výfukové koleso stalo de facto rovnako tak ľahké, ako dnešné najmodernejšie billet hliníková odľahčená kompresorová kolesá a ich váha sa rovná 1: 1. to na poli dnešných turbodúchadiel nemá obdobu a dramaticky to zlepšuje správanie turbodúchadla ako sú rýchle reakcie a skorší nábeh do pracovných otáčok. Zároveň je tento materiál veľmi odolný proti extrémnym teplotám, rozťažnosti a vibráciám, čo je veľmi dôležité z pohľadu životnosti a spoľahlivosti. Borg Warner ako prvý prináša Gamma-Ti produkty pre bežné použitie.
Výfuková skriňa: po aerodynamické stránke kompletne prepracovaný dizajn, ktorý razantným spôsobom zvyšuje efektivitu prúdenia spalín cez turbínové koleso. Celý obal je vyrobený z novej nerezovej zliatiny, ktorá je odolnejšia, pevnejšia, kompaktnejšie a tým aj ľahšie. Ponúka sa v niekoľkých variantoch a to s klasickým jedným vstupom T25 alebo T3, poprípade s T4 Twin scroll vstupom. U väčšiny je možnosť zvoliť verziu s interným vysoko priepustným (high flow) westegatem alebo bez.
Kompresorové koleso: všetky EFR turbodúchadlá využívajú novo navrhnuté predĺženej kompresorové koleso, ktoré je vyrobené kovaním a následným opracovaním jedného kusu hliníka. Tým sa docielila ako pevnosť, tak ľahkosť, ktorá ďalej podporuje rýchlo reakcie a skorý nábeh turbodúchadla.
Ložisková skriňa (chrám): BorgWarner vyvinul kompletne nové ložiskové ústrojenstvo, využívajúce keramické guličky. Každé EFR turbo má dvojité ložiska. Guličkové ložiská majú zásadný vplyv na reakcie a nábeh (spool up) turbodúchadla. Vďaka použitiu keramiky sú tieto ložiská veľmi odolné, potrebujú menej oleja na prevádzku oproti klasickým oceľovým alebo klzným a ďalej podporujú bleskové reakcie turbodúchadla.
EFR9180 je turbo, ktoré atakuje výkon 1000PS s vynikajúcim nástupom a odozvou. Určené rýdzo pre závodné účely. Použité napr. Pri pretekoch Honda Indycar Team, 2013 a 2014 World Time Attack Champions Tilton Racing, 2012 WTAC champs Nemo-Racing, FXMD NSX a mnoho ďalších.
- U väčšiny EFR turbodúchadiel je prepúšťací ventil (BOV) integrovaný do kompresorovej časti. Tam môže byť zachovaný alebo zaslepený. - Je možné dodať so senzorom otáčok turbodúchadla. - Westegate je možno regulovať klasickou metódou.
Technické vlastnosti: - Gamma-Ti výfukové lopatky. - Dvojité keramické ložiská v oceľovom púzdre. - Kované odľahčené kompresorové koleso. - Nerezový odliatok výfukovej časti, ľahší ako liatinový. - Vodou chladené ložiská. - Veľký interné westegate. - Kompresorový obal s integrovaným recirkulačným ventilom. - T25 príruba na zvody. - V-band príruba na výfuk.
Špecifikácia sacej časti: - Symbol: Forged-Milled Wheel (FMW) Extended Tip. - Kompresorové koleso: vonkajší priemer (exducer): 91mm. - Kompresorové koleso: vnútorný priemer (inducer): 67,7mm. - Max. ptůtok vzduchu: 94 lb / min. - Vstavaný blow off ventil. - Kompresorový obal: vstup na hadicu 102mm (4 "ported), výstup na hadicu 63,50mm (2.5") alebo voliteľný výstup na V-band.
Špecifikácia výfukovej časti: - Symbol: Low Inertia Gamma-Ti Turbine Wheel. - Turbínové koleso: vonkajší priemer 80mm. - Kompresorový obal: nerezový (Stainless Steel Sand cast Housing). - 1.05 A / R T4 Twin Scroll s externým westegatem - číslo dielu 179394. - Turbínový výstup: GT-V-band (malý 3 "V-band) ~ 92mm vonkajšie pre všetky EFR turba.
Dostupné výfukové skrine: - T3 A / R 0.83 T3 nedelená s externým wastegatem (179358). - T4 A / R 1.45 Twin Scroll s externým wastegatem.
Poznámka: na EFF turbodúchadla nesmie byť inštalovaný externý restriktor na vstupnej prívod, všetky turbodúchadlá EFR majú integrovaný restriktor.